Wat kun je allemaal doen op Sint-Maarten?

9 december 2021 - Huizen, Nederland

Vandaag ben ik op Sint-Maarten. Het leven is hectisch, het leven is druk en het leven zit niet altijd mee. Gelukkig bestaan er ook méér dan voldoende mogelijkheden om intens van het leven te genieten. Eén van de mogelijkheden die je hiervoor hebt, is om van een heerlijke vakantie te genieten. Wil jij binnenkort van een aangename en zonnige vakantie genieten? Dan is het aan te raden om eens naar Sint-Maarten te kijken. Op dit eiland geniet je van aangenaam weer, maar ook van de nodige bezienswaardigheden.

Relaxen op hagelwitte zandstranden

Als je een drukke periode achter de rug hebt, is het wel zo lekker om op vakantie te relaxen. Dát lukt ongetwijfeld op één van de vele hagelwitte zandstranden op Sint-Maarten. Wij hebben alvast enkele van de populairste (en mooiste) zandstranden voor je op een rijtje gezet:

-      Maho Beach
-      Simpson Bay
-      Mullet Bay
-      Oriënt Bay

Het Franse gedeelte bezoeken

Sint-Maarten is een uniek eiland; dit eiland kent namelijk een Nederlands- en een Frans gedeelte. In onze ogen is het Franse gedeelte absoluut het bezoeken waard. Zo vind je in dit gedeelte de hoofdstad Marigot; dit is de hoofdstad van het Franse gedeelte. Als je in deze gezellige stad rondloopt, zie je ook veel verwijzingen naar Frankrijk. Bovendien vind je in deze stad gezellige marktjes; heerlijk om even op rond te lopen.

Een bezoekje aan Loterie Farm brengen

Op Sint-Maarten vind je enkele aangename plekken om te relaxen. De absolute favoriet van veel toeristen is ongetwijfeld Loterie Farm. Dit paradijsje is gelegen in een groen natuurgebied én beschikt over meerdere zwembaden. Heerlijk om hier even tot rust te komen. Loterie Farm is overigens ook te vinden in het Franse gedeelte van Sint-Maarten.

De stad Philipsburg ontdekken

Tot slot is het ook leuk om de stad Philipsburg te ontdekken. Zoals de naam van deze stad al doet vermoeden, is deze stad in het Nederlandse gedeelte gelegen. Sterker nog; dit is de hoofdstad van het Nederlandse deel. In deze stad vind je onder meer Boardwalk (een gezellige boulevard) en Front Street (een vrij grote winkelstraat).

Tot mijn volgende blogbericht!